Salg

Digitale assistenter kan anvendes i forskellige salgskontekster, og arbejdsopgaver, der udføres ved hjælp af mus og tastatur, kan automatiseres. Nedenfor finder du to eksempler på, hvad kunder hos ECIT Automate tidligere har ønsket at få automatiseret.

Integrering af kontaktinformation

Den digitale assistent opdaterer løbende virksomhedens CRM-system, hvor den ajourfører samtlige kunders kontaktinformationer. Dette foregår ved, at den digitale assistent aflæser navn, e-mailadresse mm. fra sælgernes indbakke, hvorefter de overskrives i CRM-systemet.

Opfølgning på leads

Den digitale assistent hjælper sælgeren med at administrere tilbud og leads, der er under behandling. Den har til opgave at kontrollere, om nogle af tilbuddene har overskredet deres gyldighedsperiode. Når dette sker, gemmes tilbuddene som PDF-filer og vedhæftes en påmindelses-mail til sælgeren, der minder om, at tilbuddet blev sendt på en særlig angivet dato. Hvis virksomheden ligeledes ønsker at påminde kunden om det afsendte tilbud, kan det integreres, så både sælger og kunde modtager en e-mail ved overskridelse af gyldighedsperioden.